Ont

Ja julafton blev ju inte som jag hade tänkt mig :( den började bra med att jag kom till stallet och vi mockade till alla hästar och sen så skulle vi rida vi började skritta fram och ridläraren satte på lite julmusik då vart de flesta hästarna lite spända men sen då jävlar braka det till och alla hästar skena in mot mitten och just då kände jag att jag ändå hade rätt bra kontroll på alfred men sen stack han iväg i full fart och då va det kört för mig han sprang mot ridhusväggen och då tänkte jag bara att när han svänger då har jag inte en chans och mycket riktigt så flög jag av när han kastade sig åt sidan för att inte springa in i väggen :( när jag landade så hade jag så ont i knäna så det kändes som jag aldrig med skulle kunna gå men jag tog mig upp och hämtade min jacka och ringde pappa som kom och hämtade mig under tiden så hämtade två ambulanser de andra två som hade ramlade av det blev troligtvis en hjärnskakning på den ena och en bruten fotled på den andra :S sen åkte vi hem och jag kunde knappt gå på nåt av benen :( sen när vi kom till min moster i Enköping så började värktabletterna verka så då hade jag "bara" kvar värken i vänstra knät... Imorse vakna jag med ont i nacken också men det känns mer som en extrem träningvärk... Idag spenderades typ hela dagen på akuten för att kolla så att det inte var någon spricka i knäet men det va det inte så jag fick ett par efterlängtade kryckor och sen fick vi åka hem efter lite mer än 6 timmar ^^ värd dag liksom... Nu ska jag försöka somna och imorn ska jag börja rehab träna mitt knä så jag kan rida igen på nyårsafton som jag hade tänkt :) hoppas alla andra har haft en bra jul! Jag fick jättebra julklappar och en av dom va en riktig överaskning på ett jättebra sätt :D kram på er:)


Kommentarer
Postat av: Sarah

<3 hoppas du mår bättre!

2011-12-26 @ 02:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0